Vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rob - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rob - WaarBenJij.nu

Vertrek

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 September 2016 | Nederland, Schiphol

11:00 uur. Toch is het anders om alleen en niet samen op het perron te wachten op een trein richting Schiphol. Natuurlijk zit alles in m'n bagage wat ik nodig heb. Toch onzekerheid of ik toch niet iets.... Haha
13:00 uur. Lex had zich verstopt maar mijn speurneusje vond hem al snel. Direct bagage afgeleverd en de bodyscan in. En dan is er Starbucks!
De grootste bekers blijven wel lang heet... Maar goed, zoveel valt er niet te doen.
14:15 uur. We zitten op onze stoel. Ook al gaan we op onze schouders zitten (dus onderuit) dan nog halen we de wand voor ons niet met onze voeten. Luxe dus.
De foon gaat uit. Over ca 9 uur mogen we er weer uit.
Op naar Canada!

• 16 September 2016 - 18:50

Marion Bloemberg:

Hé Rob, heel veel plezier!

• 16 September 2016 - 20:36

Helga Klaassen:

Heel veel plezier mannen en de groeten aan de familie in Canada!

• 17 September 2016 - 13:32

Petra:

Het is zo ver! Dat wordt een bijzondere verjaardag voor oom Wim! En voor jullie ook een bijzondere belevenis.

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Twee broers (Rob en Lex) op stap

Van 16 t/m 25 september gaan we er eens een weekje tussenuit met z'n tweetjes.
Combinatie van diverse zaken.
1. Verjaardag van onze Oom Wim (85)
2. Lex was nog nooit eerder in Canada
3. Genieten van de mooie natuur in de Rockies
4. Neven en nichten zien
5. Met de twee neven Gerhard en Ronald een paar dagen op stap (plan is ook zalm vissen)

Of het er echt van komt hier dagelijks een verslag te schrijven hangt af van de mogelijkheden.

Het begon in maart 2016. Tijdens een verjaardag zei ik tegen Lex: "Zin om een weekje op zalm te gaan vissen in Canada?"
Voor iemand er erg in had stond de afspraak...

Direct de neven Gerhard en Ronald benaderd en die leek het ook erg leuk.

Het uiteindelijke plan is niet om een hele week te vissen. Wel ga ik proberen Lex enthousiast te krijgen voor West Canada.

Op 16 september hopen we in Edmonton aan te komen, wellicht alvast verwelkomd door oom Wim en tante Annie, die wonen toch vlak bij het vliegveld.

In Edmonton hebben we een hotel voor twee nachten. Op de 17e gaan we eerst de West Edmonton Mall in. Oom Wim is ook jarig die dag dus daar gaan we op de koffie. Daar hopen we nicht Yolanda (en Ron) ook te zien. Waarschijnlijk zijn neef Ronald en Lois daar ook wel.
Op 18-9 gaan we vroeg op stap. In drie dagen nemen we de gelegenheid om via Jasper over de Icefield Parkway, langs Merritt en Hope richting Vancouver te rijden.
Onderweg nog even langs nicht Corinne en Tom.
Met de BC Ferry van Vancouver naar de Sunshine Coast waar Gerhard en Grace wonen. Ronald komt daar ook naar toe.

Ruim drie dagen om leuke dingen te doen. Vissen, hiken, toeren, Vancouver bekijken. Moet lukken met vier man.
Op die zaterdag 24-9 vertrekken we weer uit Vancouver richting Amsterdam.