Sunshine Coast - Reisverslag uit Poise Island, Canada van Rob - WaarBenJij.nu Sunshine Coast - Reisverslag uit Poise Island, Canada van Rob - WaarBenJij.nu

Sunshine Coast

Blijf op de hoogte en volg Rob

21 September 2016 | Canada, Poise Island

Na een lekker ontbijtje verlieten we op dinsdag rond 9 uur Merritt.
Via een mooie route belandden we op de weg naar Hope. Onderweg hebben we nogal wat lange treinen zien rijden. Indrukwekkend hoe die linten zich langs de Fraser River en door de bergen bewegen.
Bij Hell's Gate een bakkie koffie gedronken en natuurlijk de snelstromende watermassa's bewonderd.
Het vervolg over de Fraser Highway naar Langley was erg mooi. Je merkt dat je daalt en de temperatuur stijgt. Heerlijk zonnetje erbij, een mooie dag zo!
Aangekomen bij onze nicht hebben we een kort maar gezellig moment gehad. Lekker gegeten en in de korte tijd die we hadden veel herinneringen opgehaald. Mooi huis en bedrijf op maar liefst 7 hectare. Wauw!
Natuurlijk kwam een aantal nieuwsgierige kinderen even een kijkje nemen...
We namen voldoende tijd om naar de ferry te rijden. Maar het ging zo vlot dat we bijna twee uur eerder al mee mochten! Een korte tocht van nog geen uur, maar in het donker helaas.
Na ongeveer drie kwartier arriveerden we in Sechelt. Hier werden we hartelijk onthaald door onze oudste neef, zijn jongere broer en beide partners. Vanaf het begin was het gezellig, hebben we veel tijd in de tuin doorgebracht en uiteindelijk moesten we ons ertoe zetten naar bed te gaan.
Morgen mogen we onszelf vermaken in de omgeving.

Toevoeging. Het valt misschien op dat ik voor de familieleden geen namen gebruik. Dat lijkt onpersoonlijk maar is alleen gedaan vanuit privacyoverwegingen.

• 21 September 2016 - 09:35

Petra:

Ik krijg steeds meer zin om ook die kant op te gaan! Hell's Gate en Fraser river kan ik me idd nog herinneren van 38 jr geleden, wordt tijd om die herinneringen eens op te halen(idee: misschien met mijn zussen??)

Verslag uit: Canada, Poise Island

Twee broers (Rob en Lex) op stap

Van 16 t/m 25 september gaan we er eens een weekje tussenuit met z'n tweetjes.
Combinatie van diverse zaken.
1. Verjaardag van onze Oom Wim (85)
2. Lex was nog nooit eerder in Canada
3. Genieten van de mooie natuur in de Rockies
4. Neven en nichten zien
5. Met de twee neven Gerhard en Ronald een paar dagen op stap (plan is ook zalm vissen)

Of het er echt van komt hier dagelijks een verslag te schrijven hangt af van de mogelijkheden.

Het begon in maart 2016. Tijdens een verjaardag zei ik tegen Lex: "Zin om een weekje op zalm te gaan vissen in Canada?"
Voor iemand er erg in had stond de afspraak...

Direct de neven Gerhard en Ronald benaderd en die leek het ook erg leuk.

Het uiteindelijke plan is niet om een hele week te vissen. Wel ga ik proberen Lex enthousiast te krijgen voor West Canada.

Op 16 september hopen we in Edmonton aan te komen, wellicht alvast verwelkomd door oom Wim en tante Annie, die wonen toch vlak bij het vliegveld.

In Edmonton hebben we een hotel voor twee nachten. Op de 17e gaan we eerst de West Edmonton Mall in. Oom Wim is ook jarig die dag dus daar gaan we op de koffie. Daar hopen we nicht Yolanda (en Ron) ook te zien. Waarschijnlijk zijn neef Ronald en Lois daar ook wel.
Op 18-9 gaan we vroeg op stap. In drie dagen nemen we de gelegenheid om via Jasper over de Icefield Parkway, langs Merritt en Hope richting Vancouver te rijden.
Onderweg nog even langs nicht Corinne en Tom.
Met de BC Ferry van Vancouver naar de Sunshine Coast waar Gerhard en Grace wonen. Ronald komt daar ook naar toe.

Ruim drie dagen om leuke dingen te doen. Vissen, hiken, toeren, Vancouver bekijken. Moet lukken met vier man.
Op die zaterdag 24-9 vertrekken we weer uit Vancouver richting Amsterdam.