Einde... - Reisverslag uit Poise Island, Canada van Rob - WaarBenJij.nu Einde... - Reisverslag uit Poise Island, Canada van Rob - WaarBenJij.nu

Einde...

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 September 2016 | Canada, Poise Island

De laatste volle dag was vrijdag. Rustig aan opgestaan en we kregen gekookte eieren, bacon en toast.
Na wat heen en weer gebel (we blijven diplomatiek) konden we naar het ziekenhuis voor een fit to fly verklaring voor Lex, een anti-trombose injectie en een cd met de röntgenfoto's.
Geloof me. Als er een land is waar ze serieus goed letten op het belang van de inkomsten van artsen dan is het Canada. De patiënt hoeft alleen nog in leven gehouden te worden. Vijf uur hebben we gehangen, gestaan, gezeten om het gevraagde voor elkaar te krijgen. In Nederland wordt je ongeduldig als dit langer dan een half uur duurt. Een ergernismomentje dus.
Gelukkig werd dit ruimschoots goedgemaakt door de kookkunsten van onze gastvrouw. Het bleek dat de manden met garnalen, prawns, die donderdag door Rick en Roxanne omhooggehaald waren, onderdeel van onze buit vormden. Een enorme hoeveelheid die als voorgerecht genuttigd mocht worden.
Daarna nog de heerlijke kabeljauw; uitstekend klaargemaakt door onze gastvrouw en haar moeder.
Het was een heel gezellige avond waarop we lekker konden kletsen over van alles.
Vandaag helaas weinig buitenactiviteiten dus...
Morgenochtend weer vroeg op naar de ferry en naar het vliegveld. Op dit moment lijken alle lichten op groen te staan om via het oorspronkelijke schema te reizen. Lex zal weliswaar wat extra aandacht krijgen... Maar dat is maar voor 9 uur of zo. Daarna zal hij toch echt weer met zijn krukken vooruit moeten tot hij naar verwachting dinsdag geopereerd zal worden. In Nederland.
Ik hoop de komende dagen een moment te vinden foto's toe te voegen en dat jullie het leuk vonden wat mee te krijgen van twee broers in Canada. Ondanks de minder leuke dingen mag ik best zeggen dat dit een onvergetelijke reis was die vooral op Lex best een positieve indruk heeft achtergelaten. Genoeg om nog eens terug te keren.

• 24 September 2016 - 09:53

Caroline:

Fijn dat het toch gelukt is. Blij dat jullie toch hebben kunnen vissen. En de buit ook nog hebben kunnen nuttigen. Ik ben heel benieuwd naar de foto's en film. Tot morgen,

• 24 September 2016 - 10:42

Els:

Ja Rob, het was zeker leuk om jullie ervaringen te lezen! Vooral ook omdat je zo leuk kunt vertellen!
    Ik hoop dat jullie een goede vlucht terug zullen hebben, vooral Lex die in de watten gelegd moet reizen. Een naar slot van deze vakantie, met nog een operatie te gaan...
    Het allerbeste gewenst en Tot Ziens Bij U Thuis!

• 24 September 2016 - 20:11

Ronald:

Hoi, de afgelopen dagen heb ik met plezier je verslagen gelezen. Ben benieuwd naar de foto's en film.

• 25 September 2016 - 17:23

Petra:

Erg leuk verslag, we konden mooi meegenieten! Inmiddels zijn jullie weer thuis, fijn!

Verslag uit: Canada, Poise Island

Twee broers (Rob en Lex) op stap

Van 16 t/m 25 september gaan we er eens een weekje tussenuit met z'n tweetjes.
Combinatie van diverse zaken.
1. Verjaardag van onze Oom Wim (85)
2. Lex was nog nooit eerder in Canada
3. Genieten van de mooie natuur in de Rockies
4. Neven en nichten zien
5. Met de twee neven Gerhard en Ronald een paar dagen op stap (plan is ook zalm vissen)

Of het er echt van komt hier dagelijks een verslag te schrijven hangt af van de mogelijkheden.

Het begon in maart 2016. Tijdens een verjaardag zei ik tegen Lex: "Zin om een weekje op zalm te gaan vissen in Canada?"
Voor iemand er erg in had stond de afspraak...

Direct de neven Gerhard en Ronald benaderd en die leek het ook erg leuk.

Het uiteindelijke plan is niet om een hele week te vissen. Wel ga ik proberen Lex enthousiast te krijgen voor West Canada.

Op 16 september hopen we in Edmonton aan te komen, wellicht alvast verwelkomd door oom Wim en tante Annie, die wonen toch vlak bij het vliegveld.

In Edmonton hebben we een hotel voor twee nachten. Op de 17e gaan we eerst de West Edmonton Mall in. Oom Wim is ook jarig die dag dus daar gaan we op de koffie. Daar hopen we nicht Yolanda (en Ron) ook te zien. Waarschijnlijk zijn neef Ronald en Lois daar ook wel.
Op 18-9 gaan we vroeg op stap. In drie dagen nemen we de gelegenheid om via Jasper over de Icefield Parkway, langs Merritt en Hope richting Vancouver te rijden.
Onderweg nog even langs nicht Corinne en Tom.
Met de BC Ferry van Vancouver naar de Sunshine Coast waar Gerhard en Grace wonen. Ronald komt daar ook naar toe.

Ruim drie dagen om leuke dingen te doen. Vissen, hiken, toeren, Vancouver bekijken. Moet lukken met vier man.
Op die zaterdag 24-9 vertrekken we weer uit Vancouver richting Amsterdam.