Snorkel snorkel - Reisverslag uit Den Tuna, Bonaire van Rob - WaarBenJij.nu Snorkel snorkel - Reisverslag uit Den Tuna, Bonaire van Rob - WaarBenJij.nu

Snorkel snorkel

Blijf op de hoogte en volg Rob

21 Maart 2017 | Bonaire, Den Tuna

Gisteravond aten we lekker thuis. Gebakken aardappeltjes, gekookte gemengde groenten en kipshoarma. Kippensoep vooraf en een soort danoontje toe. Dat was lekker! Daarna nog even bij Karel's cocktails gedronken.
Er is op ESPN veel March Madness te zien (college basketball in de USA), en ook is hier de herhaling van het journaal te zien. Prime-time bij ons is immers bedtijd in Nederland.
Vanochtend bij het ontbijt hebben we even afspraken kunnen maken over ons appartement. Gelukkig mogen we woensdag blijven zitten tot we rond 17 uur naar het vliegveld gaan. Dat betekent dat we woensdag nog rustig met de auto de zuidkant van het eiland gaan verkennen in plaats van dinsdag. Daarom konden we de dinsdag weer gebruiken om op zoek te gaan naar de murene die we eerder zagen. Helaas konden we die niet terugvinden. Zeker verhuisd...
Wel zagen we heel veel andere visjes.
Tussen de middag maar weer eens bij Karel's Beach Bar aangeschoven voor de lunch. De cocktail Godfather (met whiskey en amaretto) beviel gisteravond goed dus die verscheen ook weer op tafel.
We bestelden een chowder. Die kenden we nog uit San Francisco. Een groot pasteitje zeg maar. Een bol van brood gevuld met vissoep.
In de ochtend was ook Mein Schiff gearriveerd. Zo'n cruise-flat met dit keer per hut een eigen balkonnetje. En je raadt het: ze spraken Duits. Dit gevaarte ontnam een groot deel van het uitzicht ten zuiden van Klein Bonaire.
Toen we de chowder op hadden restte nog de korst. Die gingen we aan de vissen voeren. We hadden niet voor niets een tafel gekozen aan de rand van het terras. Veel vissoorten deden zich tegoed aan de stukjes brood, dit tot grote opwinding van de vooral nieuwe Duitse gasten. Die zagen direct dat het piranha's moesten zijn die zo wild op het brood reageerden. We hebben geprobeerd uit te leggen dat dat zoetwatervissen zijn maar kennelijk had de dame daar nooit eerder van gehoord...
Toen het brood op was hebben we opnieuw de zwemspullen gehaald. We reden nu naar het zuiden voorbij de zoutvelden, waarvan ik morgen beelden hoop te maken. Rond de zuidpunt kwamen we op een heerlijk rustig zandstrand, waar schildpadden vaak eieren leggen, dus beschermd gebied. Van een lokale visser begrepen we dat we er mochten snorkelen.
Ook hier weer mooie vissen gezien. Ik hoop echt dat de filmpjes op de actioncam een mooie aanvulling zullen vormen op de 'gewone' beelden.
Het strand was voor ons alleen. Dit was een geniet-momentje als afsluiting van onze mooie vakantie.
Het is nog niet helemaal over hoor. Straks gaan we eerst nog even vis eten. Morgen een rondje zuid en daarna naar huis. Misschien kan ik op het vliegveld hier nog een laatste verslagje sturen en anders komt dat thuis wel.

Alle belangstellenden die reacties op de verslagen stuurden: bedankt! We lazen ze wel hoor!

• 22 Maart 2017 - 08:04

Mieke:

Aan alle verslagen te lezen, hebben jullie weer een fantastische vakantie gehad!
    Leuk dat wij hierdoor mee mochten genieten!
    We wensen jullie nog een fijne laatste dag en een hele goede thuisreis!
    Tot gauw!
    XX Erik en Mieke XX