BBQ - Reisverslag uit Den Tuna, Bonaire van Rob - WaarBenJij.nu BBQ - Reisverslag uit Den Tuna, Bonaire van Rob - WaarBenJij.nu

BBQ

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 Maart 2017 | Bonaire, Den Tuna

Om zes uur in de ochtend stortte er wat water neer. Voldoende om ons te wekken. Later werd dit nog eens herhaald, voldoende om flink wat plassen achter te laten in de slechts deels verharde straatjes van het eiland. Het ontbijt hier is lekker en geloof het of niet, we waren vergeten dat we dat erbij geboekt hadden.
Gisteren merkte ik al iets op over de auto. In alle opzichten lijkt alles beter. Bijvoorbeeld de ruitensproeier. Ja ja, ik hoor je denken, waar maakt-ie zich druk om... Nee niet druk. Ik probeer iets te visualiseren. De ruitensproeier dus. Hierbij kunnen we ons allemaal iets voorstellen, toch? Nou, in de eerste auto op Aruba deed dat ding het dus gewoon niet. Op Curacao zat er gewoon water in en dat spoelde wel, maar waste niet, als je begrijpt wat ik bedoel. Hier op Bonaire zit er dus gewoon ruitensproeiervloeistof in. Wast lekker schoon.
Het appartementje: top. Fijn bed, goede (warme) douche, keuken, tv, eigen zitje buiten... Lekker je spullen laten liggen als je weg moet.
Kortom, het lijkt een mooie laatste week te worden op Bonaire!
In de ochtend na het ontbijt wilden we eerst maar eens een rondje rijden. Oppassen voor overstekende ezels. Een mooie weg langs de kust omhoog met heel veel mooie plekjes om te snorkelen en duiken. Tot aan een groot olieoverslagbedrijf waar een grote tanker werd gelost. Daar voerde de weg ons het binnenland in, langs een meer met veel flamingo's. En veel toeristen. We belandden uiteindelijk aan de overkant ban het eiland, dat sprekend lijkt op de andere twee eilanden. Stevige wind, rotsachtige kust, opspattende golven en soms ook een inham. Ik zal straks een foto proberen toe te voegen van zo'n inham.
Ook hier weer grotten inclusief rotstekeningen, vele honderden jaren oud. Niet groot maar het doet je beseffen dat er mensen woonden voordat de Europeanen het gebied ontdekten.
Weer een stukje verder, we waren alweer bijna bij Kralendijk, een flinke verhoging. Je zou bijna berg zeggen. Hiervandaan een mooi uitzicht over de hele zuidwestkust van Bonaire inclusief Klein Bonaire.
Op ons eigen terrasje geluncht.
In de middag gingen we een pakketje brengen bij de dochter van een kennis, die niet meer bleek te wonen op het adres waarheen wij liepen. Dat was jammer maar leverde wel een paar uur lichaamsbeweging op en een lekker drankje aan de boulevard... We hebben inmiddels een ander adres ontvangen dus er komt binnenkort wel een nieuwe poging.
Tijdens zo'n wandeling kom je nog wel wat tegen hoor. Ik heb geprobeerd een paar dingen op één foto vast te leggen: een viswinkel, een flatgebouw dat eigenlijk een cruiseschip is, en vooral veel barretjes. Laat maar weten of dit goed tot uiting is gekomen.
We sloten de avond af met een bbq bij de receptie annex restaurant/bar in de open lucht. Op zich gezellig maar veel mensen die elkaar kenden. De koffie hebben we uiteindelijk bij ons eigen huisje gezet en gedronken.