Vuurtoren - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Rob - WaarBenJij.nu Vuurtoren - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Rob - WaarBenJij.nu

Vuurtoren

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 Maart 2017 | Verenigde Staten, Palm Beach

Het plan was donderdag in een half uur naar de super te lopen voor wat water en vandaar naar het strand. Na 10 minuten zijn we teruggegaan om de auto te halen. Het leek niet verstandig met onze blanke huidjes...
De super. Ongeveer drie keer groter dan de Jumbo in Dronten. Erg veel gele plaatjes op verpakkingen. Net als bij de Jumbo. Eigenlijk is het dus gewoon een Jumbo met Jumboproducten. Maar geen Jumbo prijzen. Dat dan weer niet, helaas.
Het is hier best prijzig.
Na de super naar de California Lighthouse gereden. Onderweg eerst een uurtje op het strand en in de zee vertoefd. Eerst maar wat voorzichtig gedaan. Erg fijn. Een pelikaan was aan het duiken en wij vonden het water ook lekker. Mooie kleuren blauw en een straffe zandstraal op je huid.
Bij de vuurtoren nog even rondgekeken. Belachelijk dat je in een restaurant verderop kaartjes moest kopen om twee uur later onder begeleiding van een gids naar boven te mogen klimmen. Hebben we even gelaten.
We hadden ook geld nodig. Pinnen met de bankpas. Oja, dat was nog wat. In de trein naar Schiphol kwamen we erachter dat we vergaten de bank te melden dat we buiten Europa reizen. Dat hebben we nog net op Schiphol kunnen regelen gelukkig. Wij dus pinnen en dat lukte. Antilliaanse guldens. Wat we niet eerder meemaakten is dat er nu $5 kosten berekend worden. Bij een credit card was dat in onze ervaring al zo maar bij een bankpas was dat voor ons nieuw....
Na een wit bolletje met palingworst even lekker op het terrasje bij ons huisje neergestreken. Het is hier heerlijk.
De tuin moet nog worden aangepakt en is nog een zootje. Daar moet nog een zwembad komen en dan gaan de prijzen hier ook wel omhoog. Wat boffen we dat we geen zwembad hebben he? Hahaha
In de middag even rondgelopen in Oranjestad. Veel souvenir winkeltjes en leuke geveltjes. Ook blauwe paarden.
Was wel een gezellige wandeling.
Na een powernapje of, ouwelulledutje, tegen zeven uur een heerlijk diner genuttigd. Echt lekker dus. Het zal voor tienen geweest zijn dat het licht uitging.
Vandaag, vrijdag, gaan we maar eens een ritje naar het zuiden maken.
Laterrrr!

• 04 Maart 2017 - 10:42

Rika:

Hey daar! Die fotoooooosss!!! Wat ziet het er heerlijk uit! Verstandig om met die zon en warmte ff voorzichtig aan te beginnen! Waarvoor is dat armbandje wat jullie dragen?
    Hebben jullie ook een onderwatercamera mee? Of is daar aan de kust niet veel te zien onder water? Nou lieve broer en schonezus geniet maar lekker! Kussss van je zussss!