Blauw - Reisverslag uit Merritt, Canada van Rob - WaarBenJij.nu Blauw - Reisverslag uit Merritt, Canada van Rob - WaarBenJij.nu

Blauw

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 September 2016 | Canada, Merritt

Na een uitgebreid ontbijt in The Crossing zijn we maandag rustig aan op stap gegaan naar eerst Lake Louise. Onderweg begon het bewolkt maar zo nu en dan verscheen er iets blauws. Zowel in de lucht als langs de kant van de weg. Prachtig gekleurde meren geflankeerd door met sneeuw besuikerde rotsen. Op sommige plaatsen waren de bomen ook met een klein beetje sneeuw bedekt en dat gaf ze een wat grijzige tint. We hebben dan ook vaak gestopt en mooie beelden vastgelegd.
Bij Lake Louise was het druk druk. Nauwelijks parkeerruimte en vrijwel allemaal Aziaten die met selfiesticks of iPads hun fotografische kwaliteiten uitprobeerden. Het plan om in het hotel koffie te drinken lieten we varen. Die koffie dronken we iets later in een hotel-restaurant waar we ook even wifi hadden.
De reis zou nog lang duren dus hup op weg. Helaas begon het weer slechter te worden. Flink wat regen die overigens de sfeer niet bedierf.
In Revelstoke geluncht. Inmiddels zijn we weer een tijdzone opgeschoven. Het verschil met Nederland is nu 9 uur. Lex merkte op dat hij dat nog nooit eerder meemaakte (met de auto naar een andere tijdzone). Weer een ervaring rijker. De tijdwinst werd echter tenietgedaan door ongeveer een uur stilstand kort na Revelstoke. Wegwerkzaamheden.
Toen we weer een beetje op gang kwamen kon Lex nog net een rotsblok ter grootte van een basketbal ontwijken. Die lag er nog maar net want anders waren er zeker kapotte auto's geweest. Wat er achter ons gebeurd kan zijn daar denken we dan maar niet aan...
Maar regenen bleef het ook. Jammer want ook op dit traject zijn heel mooie uitzichten. Nu werd het beperkt tot druppels, ruitenwissers, vangrails en bosranden, soms door rails en kilometerslange treinen.
Het lijkt wat saai maar dat was het niet hoor. Zo zagen we best boeiende dingen. Bijvoorbeeld de enorme houtzagerij bij Salmon Arm. Enorme hoeveelheden boomstammen maar ook stapels gezaagd hout en bergen zaagsel.
Verder de fruitstalletjes, campings, maar wat toch vooral telkens opvalt zijn de prachtig gele berkenblaadjes die contrasteren met de donkergroene naaldbomen. Erg mooi.
Nadat we bij Wendy's in Salmon Arm een glaasje limonade dronken leek het ook wat op te klaren en konden we weer wat meer zien van de omgeving.
Met nog een mooie rit langs Kamloops en een lange afdaling naar Merritt eindigt deze dag toch weer met blauw. Donkerblauw, want de zon is inmiddels ondergegaan. We hebben een plekje in het Ramada hotel gevonden en gaan nu eerst maar eens eten. Het is alweer tegen half acht...

• 20 September 2016 - 08:23

Caroline:

het klinkt allemaal erg prettig wat jullie daar aan het doen zijn en wat jullie allemaal zien. Ik begin aardig jaloers te worden. Maak maar mooie foto's en film, dan kunnen we er hier thuis ook nog van genieten. Goede reis verder en doe Corinne de groeten :-)

• 20 September 2016 - 17:53

Ank Kooi:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen! Ook wij stappen over een paar dagen in het vliegtuig naar de andere kant van de plas.
    Hoop dat het bij ons alleen wel iets warmer is, maar dat zal wel. Wij gaan zuidelijker dan jullie: New York.
    WE zullen het beleven! Jullie nog heel veelplezier!!

• 20 September 2016 - 19:46

Paulien:

Leuk pap, om je verhalen te lezen! Doe je Skye en Paige de groetjes als je ze ziet?

Veel plezier nog!! Xx

• 20 September 2016 - 22:22

Petra:

En...hoeveel km hebben jullie al gereden?

Verslag uit: Canada, Merritt

Twee broers (Rob en Lex) op stap

Van 16 t/m 25 september gaan we er eens een weekje tussenuit met z'n tweetjes.
Combinatie van diverse zaken.
1. Verjaardag van onze Oom Wim (85)
2. Lex was nog nooit eerder in Canada
3. Genieten van de mooie natuur in de Rockies
4. Neven en nichten zien
5. Met de twee neven Gerhard en Ronald een paar dagen op stap (plan is ook zalm vissen)

Of het er echt van komt hier dagelijks een verslag te schrijven hangt af van de mogelijkheden.

Het begon in maart 2016. Tijdens een verjaardag zei ik tegen Lex: "Zin om een weekje op zalm te gaan vissen in Canada?"
Voor iemand er erg in had stond de afspraak...

Direct de neven Gerhard en Ronald benaderd en die leek het ook erg leuk.

Het uiteindelijke plan is niet om een hele week te vissen. Wel ga ik proberen Lex enthousiast te krijgen voor West Canada.

Op 16 september hopen we in Edmonton aan te komen, wellicht alvast verwelkomd door oom Wim en tante Annie, die wonen toch vlak bij het vliegveld.

In Edmonton hebben we een hotel voor twee nachten. Op de 17e gaan we eerst de West Edmonton Mall in. Oom Wim is ook jarig die dag dus daar gaan we op de koffie. Daar hopen we nicht Yolanda (en Ron) ook te zien. Waarschijnlijk zijn neef Ronald en Lois daar ook wel.
Op 18-9 gaan we vroeg op stap. In drie dagen nemen we de gelegenheid om via Jasper over de Icefield Parkway, langs Merritt en Hope richting Vancouver te rijden.
Onderweg nog even langs nicht Corinne en Tom.
Met de BC Ferry van Vancouver naar de Sunshine Coast waar Gerhard en Grace wonen. Ronald komt daar ook naar toe.

Ruim drie dagen om leuke dingen te doen. Vissen, hiken, toeren, Vancouver bekijken. Moet lukken met vier man.
Op die zaterdag 24-9 vertrekken we weer uit Vancouver richting Amsterdam.