Skookumchuk Narrow - Reisverslag uit Poise Island, Canada van Rob - WaarBenJij.nu Skookumchuk Narrow - Reisverslag uit Poise Island, Canada van Rob - WaarBenJij.nu

Skookumchuk Narrow

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 September 2016 | Canada, Poise Island

Omdat we vandaag op onszelf waren aangewezen kregen we de tip naar Skookumchuk Narrow National Park te gaan. Wat is dat, Rob? Nou, dat zal ik proberen uit te leggen. We zitten op een schiereiland en aan de oostkant zijn stroken water. Kijk maar eens op een kaart. Bij Egmont heb je Skookumchuk Narrow National Park. Skookumchuk betekent Wild Water.
Hier is een engte waar bij vloed en eb grote hoeveelheden water naar of van de genoemde stroken water vloeien. Een soort Hell's Gate maar dan op grotere schaal.
Onderweg nog even een kopje koffie gedronken in zo'n dorpje waar de mensen wel wat op elkaar lijken maar waar de banjospeler nog net ontbreekt.
Bij Egmont de auto geparkeerd want daar was de start van een wandeling van een uur door de dichte bossen. Erg stil daar en af en toe hoorde en/of zag je eekhoorns. Ook beren en elks komen er voor en de bordjes waarschuwden ervoor en gaven aanwijzingen hoe te handelen...
Een mooi stuk natuur met veel cameramomentjes.
Je komt uiteindelijk bij het water terecht. Van grote stromingen was niet veel te zien dus we vermaakten ons met otters, scholeksters en kwallen. Tot Lex misstapte en door zijn enkel ging.
Hierover in een later verslag meer. Het komt erop neer dat ons visdagje van donderdag gewoon kan doorgaan.
Maar omdat het eb werd kwam de stroming op gang en begonnen zich schuimkoppen te vormen. Indrukwekkend wat er dan gebeurt en hoeveel water opeens door een relatief smalle opening geperst wordt.
Ik ga slapen want we moeten vijf uur op.. Laturrrr

• 22 September 2016 - 18:59

Mieke:

Hey mannen!
    Wat on-leuk dat je door je enkel ging Lex!
    Ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt!
    Hoop snel meer te horen!
    Groet,
    Mieke

Verslag uit: Canada, Poise Island

Twee broers (Rob en Lex) op stap

Van 16 t/m 25 september gaan we er eens een weekje tussenuit met z'n tweetjes.
Combinatie van diverse zaken.
1. Verjaardag van onze Oom Wim (85)
2. Lex was nog nooit eerder in Canada
3. Genieten van de mooie natuur in de Rockies
4. Neven en nichten zien
5. Met de twee neven Gerhard en Ronald een paar dagen op stap (plan is ook zalm vissen)

Of het er echt van komt hier dagelijks een verslag te schrijven hangt af van de mogelijkheden.

Het begon in maart 2016. Tijdens een verjaardag zei ik tegen Lex: "Zin om een weekje op zalm te gaan vissen in Canada?"
Voor iemand er erg in had stond de afspraak...

Direct de neven Gerhard en Ronald benaderd en die leek het ook erg leuk.

Het uiteindelijke plan is niet om een hele week te vissen. Wel ga ik proberen Lex enthousiast te krijgen voor West Canada.

Op 16 september hopen we in Edmonton aan te komen, wellicht alvast verwelkomd door oom Wim en tante Annie, die wonen toch vlak bij het vliegveld.

In Edmonton hebben we een hotel voor twee nachten. Op de 17e gaan we eerst de West Edmonton Mall in. Oom Wim is ook jarig die dag dus daar gaan we op de koffie. Daar hopen we nicht Yolanda (en Ron) ook te zien. Waarschijnlijk zijn neef Ronald en Lois daar ook wel.
Op 18-9 gaan we vroeg op stap. In drie dagen nemen we de gelegenheid om via Jasper over de Icefield Parkway, langs Merritt en Hope richting Vancouver te rijden.
Onderweg nog even langs nicht Corinne en Tom.
Met de BC Ferry van Vancouver naar de Sunshine Coast waar Gerhard en Grace wonen. Ronald komt daar ook naar toe.

Ruim drie dagen om leuke dingen te doen. Vissen, hiken, toeren, Vancouver bekijken. Moet lukken met vier man.
Op die zaterdag 24-9 vertrekken we weer uit Vancouver richting Amsterdam.