Oranjestad - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Rob - WaarBenJij.nu Oranjestad - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Rob - WaarBenJij.nu

Oranjestad

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 Maart 2017 | Verenigde Staten, Palm Beach

Eagle Beach was lekker. Lekker zwemmen en mooi strand, lekker water zonder stenen. Wel drukker dan waar we eerder zwommen.
Veel rieten parasols en alle bezet. Dus gewoon op een maagdelijk leeg stukje het handdoekje plat, daar waren we de enigen mee, en duiken.
Na een half uurtje lekker opdrogen. Ons plekje was best populair en zienderogen werd het drukker om ons heen. Zo'n beetje als: waarom niet 10 meter verder, het strand is zo groot.... We hadden er niet zoveel last van maar we verbaasden ons er wel over. We besloten voor weer weg te gaan nog even een duikje te nemen om het aangewaaide zand af te spoelen. Natuurlijk gingen onze blikken regelmatig naar ons plekje. En je raadt het niet, zien we daar een stelletje hun spullen droppen en weglopen. Het leek vrij dichtbij onze spullen. Na nog even wat gespetterd te hebben liepen we terug. Écht hè, één meter van onze tas en handdoeken. Geen mens te zien verder. En dan zijn wij ook wel weer zo dat we besluiten nog even te blijven. Onze handdoeken weer uitgespreid en onze tenen zo'n beetje tegen de spullen van de 'indringers' aan. Kom maar op... Ha!
Het bleek een stel van rond 30-35, met een peutertje. Zij keken hogelijk verbaasd en beteuterd, maar verdwenen na enig overleg en vernietigende blikken naar onbekende bestemming. We zagen ze niet meer terug. Dus toen konden wij met een voldaan gevoel onze spullen pakken en terugkeren naar ons appartement.
De middag hebben we besteed aan een bezoek aan Oranjestad. Dit keer lagen maar liefst drie enorme cruiseschepen aan de kade. Vanuit Iguana Joe's konden we ons, tijdens een heerlijke lunch met cocktails en salades, daarover eens uitgebreid verbazen. Er moet toch wel gauw zo'n 3000 man op zo'n schip gaan.
Na de lunch direct de hoek om naar een stukje vergeten (lijkt het) van de stad. Luxe winkels en souvenirshops, lekker rustig. Het is dan ook hier dat we het eerste t-shirt en een glaasje voor in onze vitrine kochten. Én een kadootje voor iemand die binnenkort jarig is en voor wie ik het even moest passen. Er rijdt ook een trammetje door de stad. Maar we wisten niet of en waar je kaartjes moest kopen. Dus, even bij twee gezellige tantes van het tourist office gevraagd. Blijkt het ding nota bene gratis! Bedoeld om de shoppende toeristen van de cruiseschepen te vervoeren. Wij op het apparaat geklommen bij een paar coole loco's die ons uitbundig begroetten en behulpzaam waren bij het zoeken van een plekje. Nou, haast had niemand. Na enkele aankondigingen met de bel, effe wachtuhhhh, nog effe wachtuhhhh, en daar gingen we, om na 100m weer te stoppen voor de volgende halte. Uiteindelijk bij het eindpunt eruit gestapt en het laatste stukje lopend naar de auto afgelegd.
Op de terugweg nog wat boodschapjes gedaan en een reservering geboekt bij Quinta del Carmen. Ziet er leuk uit, dus vanavond maar eens proberen!
Nu eerst maar een biertje!

• 07 Maart 2017 - 08:15

Erik:

Ha Rob en Caroline,

Ziet eruit als genieten :-)
    zou bijna jaloers worden

Leuk zo jullie belevenissen te lezen. Ik zou zeggen: 'Geniet nooit met mate'
    maar als ik dat zo zie zit dat wel goed.
    Gr
    Erik